donderdag 24 maart 2016

Ik houd van HOLLAND :)


Hoi allemaal,

Mijn laatste blogkaart, daarom maak ik er gelijk een feestje van. 
Met de heerlijke Holland collectie van Amy gemaakt :). Geweldig als je familie of vrienden in het buitenland hebt wonen!

Ik heb het patroon gebruikt die ook in HJ 131, dit is het juiste patroon dames en heren ;). Het is een heerlijke kaart om te maken en als je eenmaal de smaak te pakken hebt. Je kunt hem op verschillende manieren gebruiken :D dat maakt dit patroon het leukste. 

Gebruikt voor de basis een donkerblauwe kaart en volg het patroon. En nee je snijd niet het hele vierkant eruit! Bekijk het patroon goed! De stippellijnen zijn de vouwlijnen en waar geen snij lijn staat wordt ook niet gesneden. Ja ik ben streng dit keer, 
Het is lastig om het in tekst uit te moeten leggen :). Ik geeft ook een make and take voor deze kaart op 28 maart 2016, kijk daarvoor voor meer info op mijn blogje: creavlinder1.blogspot.com.


Gebruikte spulletjes:
- Blauw en wit kaartkarton 30,5 x 30,5 cm


Beschrijving: 
- Stans de molentjes uit en plak deze tussen je scrappapier en de kaart in. Dit geeft een mooi randje.
- Versier de rest van de kaart met scrappapier uit het design blokje.
- Stans uit wit kaartkarton het frame. Stans dan uit je scrappapier het middenstuk dat in de frame moet komen, ik heb het papiertje met de molens en het bootje daarvoor genomen.
- Plak deze met de frame op donkerblauw kaart karton en knip het rondom met een klein randje uit.
- Plak deze op de kaart.
- Stans het mannetje en vrouwtje uit wit kaartkarton en plak het op blauw kaartkarton en knip deze ook met een randje uit.
- Stempel een tekst naar keuze en mat deze met donkerblauw kaartkarton, 0,5 cm groter dan de tekst.
- Plak deze met een verhoging van kit of dubbelzijdig foam tape op zijn plek en het jongetje en meisje naast.
- Knip een 3d plaatje uit de hollandserie uit, ik heb de klompjes genomen. En plak deze op.
- Versier de kaart nog met wat bloemetjes en de kaart is klaar!

Nou volgens mij een feestje om te ontvangen toch deze kaart ;). Heel veel creaplezier gewenst!

En wie weet tot ziens. Bedankt voor jullie lieve en leuke reacties altijd!

Groetjes
Sylvia


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie, feestelijke holland kaart! Gaaf! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kaart is prachtig. Echt een feestje om te mogen ontvangen :)
    Bedankt voor alle mooie creaties, Sylvia!
    Groetjes, Manja.

    BeantwoordenVerwijderen